Jak najszybciej odzyskać swoją figurę po ciąży

Zajście w ciążę przeważnie ma związek z zyskaniem kilku zbędnych kilogramów. Nie można jednak ukryć, że większość kobiet wolałoby tego uniknąć. Czy są metody, aby szybko wrócić do swojej figury po ciąży? Poznaj najciekawsze z nich.

O odpowiednią sylwetkę warto zatroszczyć się już w trakcie ciąży. Bez wątpienia nie jest to odpowiedni czas, żeby męczyć się drakońską dietą. Organizm ciężarnej zużywa nieco więcej energii niż na co dzień. Ograniczenie sztucznego pożywienia oraz słodyczy może jednak zmniejszyć wagę po porodzie. Plusem może być także regularna aktywność fizyczna w ciąży, dostosowana do błogosławionego stanu. Pamiętaj jednak, żeby uprawianie sportu w ciąży zawsze skonsultować z lekarzem prowadzącym. To ginekolog decyduje, czy nie istnieją przeciwwskazania do uprawiania sportu.

Najważniejszym sprzymierzeńcem kobiety w walce o wymarzoną figurę są regularne spacery z wózkiem. Przyniosą one pożytek zarówno mamie, jak niemowlęciu. Obydwoje potrzebujecie świeżego powietrza. Zamiast przechadzać się wolnym krokiem, wybierz raczej szybszy marsz. Fałdki tłuszczu po ciąży będą kurczyć się w mgnieniu oka, w trakcie realizowania tego codziennego obowiązku.

Kiedy minie okres połogu, a lekarz nie będzie widział żadnych problemów, można rozpocząć różnego rodzaju ćwiczenia gimnastyczne. Świeżo upieczone mamy kochają zumbę czy aerobik. Dodatkowo to dobra sposobność, aby odpocząć od rutyny codziennego dnia. Nie przejmuj się jednak, jeżeli podobne zajęcia nie są organizowane w twojej okolicy. Równie dobrze możesz ćwiczyć we własnym mieszkaniu. Krótkie, ale wymagające treningi, na przykład crossfit, pomagają szybko odzyskać upragnioną wagę. Jednocześnie, nie zajmują sporo czasu, którego zwykle brakuje kobietom po porodzie.